Banner Portal
v. 18 n. 3 (2016): Reconfigurando as relações sujeito-objeto no espaço e tempo educacionais
Reconfigurando as relações sujeito-objeto no espaço e tempo educacionais

Apresentação

531-532
Presentation: Dossiê: Re-configuring subject/object relationships in the educational place and space
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646399
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646399

Dossiê

Marek Tesar, Sonja Arndt
533-540
Dossier - Editorial : Re-configuring and deterritorializing subject↔object relations in education
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646351
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646351
Vicki Hargraves
541-552
Research as entanglement
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646104
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646104
Erica de Cássia Modesto Coutrim
553-563
Foreign Language Acquisition on the Web: What teacher? What student? What language?
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646110
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646110
Luciana Backes, Cleber Gibbon Ratto
564-579
The tribes in the context of the digital technological hybridism: the constitution of the virtual digital acquaintanceship
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646105
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646105
Paula Cristina Lameu
580-595
Classroom assemblage: the vibrant setting of the schooling process
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646053
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646053
Ferdinand Röhr
596-613
The Subject-Object-Relationship in Karl Jaspers’ Periechontology – A Contribution to an Education for Openness, Tolerance and Existential Realization
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646186
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646186

Artigos

Ubirajara Alencar Rodrigues
614-627
Codicologia, história e cultura
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8641656
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8641656
Maria Falkembach, Gilberto Icle
628-650
Três tecnologias de subjetivação para pensar o ensino de dança na escola
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642170
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642170
Elenise Cristina Pires Andrade
651-669
Ocupações (im)prováveis: que cidade devém?
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644678
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644678
Adriana Marcela Bogado, Denise de Freitas
670-689
A reconstrução de memórias da alimentação na formação inicial de professores de ciências: um reencontro com saberes, sabores, aromas e afetos
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8645410
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8645410

Relato de Experiência

Edna Martins, Renata Marcilio Candido
690-709
Práticas educativas de famílias negras e relações étnico-raciais: uma experiência em formação de professores
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8638937
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8638937
Ivan Fortunato
710-718
Ensinando futuros professores sobre literatura infantil: relato de experiência
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642934
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642934

Pesquisa

Adair Aguiar Neitzel, Taíza Mara Rauen Moraes, Cleide Jussara Muller Pareja
719-735
A leitura e a escrita em mutação: experiências no meio digital
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644572
PDF
DOI: https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644572