Vol. 18 No. 3 (2016): Reconfigurando as relações sujeito-objeto no espaço e tempo educacionais
ETD - Educação Temática Digital
ETD - Educação Temática Digital
About
Sobre o Periódico
Submissions
Reviewers
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Atual
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archival
Similarity and Plagium
Crossmark Retraction
Ethics
Privacidade
Publication Fees
Announcements
Articles more reads
Outros periódicos
Buscar
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Vol. 18 No. 3 (2016)
Published August 30, 2016
Reconfigurando as relações sujeito-objeto no espaço e tempo educacionais
Apresentação
531-532
Presentation: Dossiê: Re-configuring subject/object relationships in the educational place and space
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646399
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646399
Dossiê
Marek Tesar, Sonja Arndt
533-540
Dossier - Editorial : Re-configuring and deterritorializing subject↔object relations in education
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646351
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646351
Vicki Hargraves
541-552
Research as entanglement
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646104
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646104
Erica de Cássia Modesto Coutrim
553-563
Foreign Language Acquisition on the Web: What teacher? What student? What language?
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646110
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646110
Luciana Backes, Cleber Gibbon Ratto
564-579
The tribes in the context of the digital technological hybridism: the constitution of the virtual digital acquaintanceship
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646105
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646105
Paula Cristina Lameu
580-595
Classroom assemblage: the vibrant setting of the schooling process
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646053
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646053
Ferdinand Röhr
596-613
The Subject-Object-Relationship in Karl Jaspers’ Periechontology – A Contribution to an Education for Openness, Tolerance and Existential Realization
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646186
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8646186
Artigos
Ubirajara Alencar Rodrigues
614-627
Codicologia, história e cultura
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8641656
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8641656
Maria Falkembach, Gilberto Icle
628-650
Três tecnologias de subjetivação para pensar o ensino de dança na escola
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642170
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642170
Elenise Cristina Pires Andrade
651-669
Ocupações (im)prováveis: que cidade devém?
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644678
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644678
Adriana Marcela Bogado, Denise de Freitas
670-689
A reconstrução de memórias da alimentação na formação inicial de professores de ciências: um reencontro com saberes, sabores, aromas e afetos
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8645410
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8645410
Relato de Experiência
Edna Martins, Renata Marcilio Candido
690-709
Práticas educativas de famílias negras e relações étnico-raciais: uma experiência em formação de professores
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8638937
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8638937
Ivan Fortunato
710-718
Ensinando futuros professores sobre literatura infantil: relato de experiência
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642934
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8642934
Pesquisa
Adair Aguiar Neitzel, Taíza Mara Rauen Moraes, Cleide Jussara Muller Pareja
719-735
A leitura e a escrita em mutação: experiências no meio digital
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644572
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v18i3.8644572
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here