Banner Portal
Vol. 3 No. 1 (2017): jan./abr.: Temática: Políticas de Educação Superior e Trabalho Docente
jan./abr.: Temática: Políticas de Educação Superior e Trabalho Docente

Editorial

Maria de Lourdes Pinto de Almeida, José Camilo Santos Filho
1-5
Higher education policies and teaching work
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7753
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7753

Artigos

Breno Antonio Sponchiado
6-26
The concepts of “new university” and “multiversity” of José Mariano da Rocha Filho: conservative modernization
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7654
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7654
Margarita Victoria Rodríguez, Jorismary Lescano Severino, Caroline Maciel, Silvia Helena Andrade de Brito
27-45
The institutional program of teaching initiation bags (PIBID) and public/private relations in higher education
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7675
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7675
Gabriella de Camargo Hizume, Gladys Beatriz Barreyro
46-65
The experimental accreditation mechanism of Mercosur: the construction of a regional quality assurance process for undergraduate courses
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7680
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7680
Gustavo Mejía Pérez, Óscar Espinoza Ortega
66-89
Socio-economic and labor conditions of students and alumni of a higher education institution in the periurban area of the metropolitan valley of Mexico city: an exploratory study
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7674
ESPANHOL (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7674
Altair Alberto Fávero, Diego Bechi
90-113
Higher education funding on the threshold of the 21st century: the pathway to mercantilization of educationc
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7688
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7688
María Soledad Oregioni
114-133
La internacionalización universitaria desde una perspectiva situada: tensiones y desafíos para la región Latinoamericana
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7667
ESPANHOL (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7667
Rivaldo José de Souza Silva
134-149
Análise do rendimento dos alunos com o uso do AVA Moodle como ferramenta de apoio na disciplina Música Brasileira.
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7681
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7681
Martín Unzué
150-166
La política de fomento a la formación de doctores y la docencia universitaria en Argentina: algunas tensiones no resueltas
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7724
ESPANHOL (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7724
Julian Silveira Diogo de Ávila Fontoura, Marilia Costa Morosini
167-185
A educação superior à luz da produção do conhecimento: o contexto emergente dos Institutos Federais/Brasil
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7739
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7739
Pablo Pereira, Marcia Regina Selpa Heinzle
186-202
The internationalization of higher education and the National Education Plan 2014-2024 : guidelines, goals and strategies
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7736
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) ERRATA (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7736
Diego Bechi
203-223
As reformas da educação superior e as metamorfoses do trabalho docente na economia capitalista flexível
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7733
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7733

Pesquisas

Rosa Maria Bortolotti de Camargo, Gabriela Fontana Gabbi, João Loredi Lemes, Carmen Eloísa Berlote Brenner
224-239
Os principais autores da corrente crítico-reprodutivista
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7740
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7740

Resenhas

Silvia Regina Canan
240-244
O processo de Bolonha e a globalização da educação superior : antecedentes, implemtação e repercussões no que fazer dos trabalhadores da educação
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7728
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7728
Elisabete Cerutti
245-248
Educação em quatro dimensões: as competências que os estudantes devem ter para atingir o sucesso
https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7726
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.22348/riesup.v3i1.7726