Banner Portal
Vol. 20 No. 2 (2012): jul./dez. [38]
jul./dez. [38]

Editorial

Maria Ângela Miorim, Dione Lucchesi de Carvalho
7-9
Editorial
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646607
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646607

Article

Arlete de Jesus Brito
11-35
Teaching Mathematics in the 17th Century: between religion and political-economical disputes
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646608
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646608
Ruth Margareth Hofmann, Maria Lucia Faria Moro
37-54
Mathematics education and financial education: ENEF perspectives
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646609
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646609
Cláudia Roberta Araújo Gomes, Jorge Tarcísio da Rocha Falcão
55-69
Dialogical approach as a theoretical framework for describing changes in Mathematics teachers’ attitudinal and behavioral perspectives and practices
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646610
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646610
Alessandra de Abreu Corrêa, João Bernardes da Rocha Filho
71-88
Teachers’knowledge in high school: an analysis of Statistics teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646611
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646611
Eveline Vieira Costa
89-109
A systemic analysis, focusing on Teacher-Student-Content in a discourse of Mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646612
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646612
Paula Reis de Miranda, Ricardo Campos de Faria, Eliane Scheid Gazire
111-124
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646613
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646613
Vanda L. B. Gautério, Sheyla C. Rodrigues
125-150
Had they taught me this before...: a study on teachers’ learning
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646614
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646614
Maria José de Castro Silva, Rosely Palermo Brenelli
151-180
The relationship between the strategies used in the game of rules “Quarto” and the resolution of mathematical content problems
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646615
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646615

Relação de Teses e Dissertações

Marisol Vieira Melo
181-217
Relação de dissertações de mestrados acadêmicos relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646616
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646616
Marisol Vieira Melo
219-243
Relação de dissertações de mestrados profissionais relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646617
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646617
Marisol Vieira Melo
245-254
Relação de dissertações de teses de doutorados relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646618
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646618

Normas, contato e Pareceristas

Centro de Estudos Memória e Pesquisa em Educação Matemática CEMPEM
Pareceristas
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646619
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646619