Vol. 20 No. 2 (2012): jul./dez. [38]
Zetetike
Zetetike
About
Sobre o Periódico
Submissions
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Current
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archiving
Similarity and Plagium
Crossmark's Retraction
Ethics
Privacy
Fees of Publication
Announcements
Artigos +Lidos
Outros periódicos
Search
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Vol. 20 No. 2 (2012)
Published May 8, 2013
jul./dez. [38]
Editorial
Maria Ângela Miorim, Dione Lucchesi de Carvalho
7-9
Editorial
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646607
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646607
Article
Arlete de Jesus Brito
11-35
Teaching Mathematics in the 17th Century: between religion and political-economical disputes
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646608
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646608
Ruth Margareth Hofmann, Maria Lucia Faria Moro
37-54
Mathematics education and financial education: ENEF perspectives
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646609
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646609
Cláudia Roberta Araújo Gomes, Jorge Tarcísio da Rocha Falcão
55-69
Dialogical approach as a theoretical framework for describing changes in Mathematics teachers’ attitudinal and behavioral perspectives and practices
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646610
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646610
Alessandra de Abreu Corrêa, João Bernardes da Rocha Filho
71-88
Teachers’knowledge in high school: an analysis of Statistics teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646611
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646611
Eveline Vieira Costa
89-109
A systemic analysis, focusing on Teacher-Student-Content in a discourse of Mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646612
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646612
Paula Reis de Miranda, Ricardo Campos de Faria, Eliane Scheid Gazire
111-124
Interdisciplinarity in teaching Mathematics and Physical Education in PROEJA
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646613
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646613
Vanda L. B. Gautério, Sheyla C. Rodrigues
125-150
Had they taught me this before...: a study on teachers’ learning
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646614
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646614
Maria José de Castro Silva, Rosely Palermo Brenelli
151-180
The relationship between the strategies used in the game of rules “Quarto” and the resolution of mathematical content problems
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646615
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i38.8646615
Relação de Teses e Dissertações
Marisol Vieira Melo
181-217
Relação de dissertações de mestrados acadêmicos relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646616
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646616
Marisol Vieira Melo
219-243
Relação de dissertações de mestrados profissionais relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646617
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646617
Marisol Vieira Melo
245-254
Relação de dissertações de teses de doutorados relativas ao ensino/educação matemática produzidas no Brasil no ano de 2011
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646618
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646618
Normas, contato e Pareceristas
Centro de Estudos Memória e Pesquisa em Educação Matemática CEMPEM
Pareceristas
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646619
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v20i2.8646619
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here