Banner Portal
Vol. 22 (2024): Continous Publication
Continous Publication

Articles

Sara Dieny Chaves Ribeiro, Meri Nádia Marques Gerlin, Vânia Célia de Oliveira
e024003
The development of reading skills in the school library: information recovery and promotion of critical reading in the digital age
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673358
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil)) Blog (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673358
Geovana Ezequieli de França, Helena de Fátima Nunes Silva, Andrea Torres Barros Batinga Mendonça
e024005
Sustainability in the age of information and knowledge: a systematic review
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674223
PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil)) PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VIDEO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674223
Marcia Carvalho Rodrigues
e024006
Public libraries, cultural heritage and government action: possible interlocutions
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674286
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil)) PARECER C (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674286
Isabella Carolina Pongelupe Assis, Lorena Tavares de Paula
e024012
Mediation of digital information: analysis in the context of the National Library of Brazil
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674881
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674881
Arleson Eduardo Monte Palma Lopes, Oriana Trindade de Almeida
e024011
Evaluation of the scientific production of Brazilian federal universities indexed in Scopus (2013 - 2022)
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675098
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675098
Gercina Angela de Lima, Benildes Coura Moreira dos Santos Maculan
e024017
Knowledge universe: classification and categorization from the perspective of knowledge organization
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675419
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675419
Kamila de Andrade Moura, Rafael Port da Rocha, Thiago Henrique Bragato Bragato
e024018
M4law and its structure: domain modeling possibilities from a SOC perspective
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674453
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674453

Research Article

Nanci Oddone, Leticia Vitória Rodrigues Lima de Souza
e024001
Access to knowledge in the context of Open Science: the secret of Sci-Hub's popularity
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673883
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673883
Silvana de Souza Moraes, Ieda Pelogia Martins Damian
e024004
Information management in the banking sector:: analysis through the Discourse of the collective subject
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674873
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674873
Rafael Felix da Silva, Edelvino Razzolini Filho
e024006
Information flows in student assistance policies: an analysis at Federal University of Paraná
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675029
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675029
Acia Domingos Cumbane Sambo, Luana Maia Woida
e024008
INFORMATION CULTURE TURNED TO THE HIGHER EDUCATION INSTITUTE : values and beliefs as central elements
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673474
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8673474
TairinTairine Vieirae Ferraz, Diogo Henrique Helal
e024009
Informational resilience: literature review and research agenda
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674921
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARCER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674921
Wagner Oliveira de Medeiros, Fabio Assis Pinho
e024010
Indexing and elaboration of thematic indexes for artistic-pictorial series
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675040
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil)) PARECER C (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675040
Cleide Vieira de Faria, Cíntia Azevedo Lourenço, Frederico Cesar Mafra Pereira
e024013
Implementation of Resource Description And Access: relevant aspects for library managining
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675227
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675227
Suellen Souza Gonçalves, Patrícia Nascimento Silva
e024014
Audiobooks in Information Science: a systematic literature review
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674706
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674706
Nadine Passos Conceição D'Oliveira, Francisco José Aragão Pedroza Cunha
e024015
Brazilian General Data Protection Law (LGPD) : the relationship between information policy and information regime
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675749
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8675749
Paola Carvalho da Silveira, Edgar Bisset-Alvarez
e024016
Citizen science in the implementation of the Sustainable Development Goals in the State of Santa Catarina, Brazil
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8676334
PDF (Português (Brasil)) ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8676334

Review

Thayron Rodrigues Rangel, Lucia Maria Velloso de Oliveira
e024002
Users of information units as central elements for access to information and culture
https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674275
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v22i00.8674275