Banner Portal
Editorial
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
ESPANHOL (Português (Brasil))

Keywords

Editorial - Higher Education

How to Cite

ALMEIDA, Maria de Lourdes Pinto de; SANTOS FILHO, José Camilo dos; SANTOS, Gildenir Carolino. Editorial: Policies, traning processes and tics in higher education. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, p. 503–509, 2018. DOI: 10.20396/riesup.v4i3.8653132. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8653132. Acesso em: 18 jul. 2024.

Abstract

We are radiant with the closing of another edition that completes the 2018 collection (volume 4, number 3, set./dez.), Having proven that the adoption of bilingualism in the magazine worked very well as a new methodology of 2018. We have practically 100 % of work in English and Portuguese. The theme of this last edition of 2018 talks about "Policies, training processes and TICS in higher education".
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653132
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
ESPANHOL (Português (Brasil))

References

DALPIAZ, Luiza Helena. Formação do pesquisador e multirreferencialidade: questões emergentes. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jun. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652433. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652433.

DE BASTIANI, Sherlon Cristina; TREVISOL, Joviles Vitório. A expansão da educação superior presencial em Santa Catarina (1990-2016). Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651889. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651889.

GUILL, Thales Fellipe. Higher education: a worldwide inventory of research centers, academic programs, and journals and publications [Resenha]. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652061. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652061.

JACINTO, Adriana da Silva et al. Aplicativos úteis: um processo de ensino: aprendizagem aplicado às necessidades do cotidiano. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652076. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652076.

LEITE, Bruno. Aprendizagem tecnológica ativa. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652160. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652160.

LIMA, Caroline Costa Nunes; CARVALHO, Felipe Silva Ponte; COUTO JUNIOR, Dilton Ribeiro. A linguagem emocional na prática docente online: implicações educacionais cotidianas. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652173. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652173.

PAIM, Robson Olivino; MARTINS, Rosa Elisabete Militz Wypyczynski. Aprendizagens da docência: contribuições do Pibid na formação inicial de professores. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652045. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652045.

PAVAN, Ruth. A presença do pensamento de Paulo Freire em um curso de formação de professores no Brasil e em Portugal. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jul. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652260. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652260.

RIGHES, Antônio Carlos Minussi et al. Fases de submissão do processo de reconhecimento de cursos superiores: o caso do Instituto Federal Farroupilha. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jul. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652256. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652256.

SANTOS, Aline Bettiolo dos. A nova razão do mundo: ensaio sobre a sociedade neoliberal. [Rersenha]. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jul. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651658. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651658.

SCREMIN, Greice; SANTOS, Eliane Aparecida Galvão dos; LUNARDI, Elisiane Machado. Cata-ventos pedagógicos: uma proposta metodológica para cursos de graduação na modalidade EAD em uma IES comunitária. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, maio 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8651849. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651849.

SILVA, Fabrício Oliveira da; RIBEIRO, Marinalva Lopes; ALMEIDA, Lucile Ruth de Menezes. A avaliação “é a bola girando na roda”: reflexões sobre práticas avaliativas na universidade. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jul. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652413. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652413.

SILVA JÚNIOR, João dos Reis. Entrevista com Prof. João dos Reis Silva Júnior. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, ago. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/

Acesso em: 02 ago. 2018. doi: https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653081.

THIENGO, Lara Carlette; BIANCHETTI, Lucídio; DE MARI, Cezar Luiz. A obsessão pela excelência: universidades de classe mundial no Brasil?. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, ago. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652528. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652528.

TREVISOL, Marcio Giusti; FÁVERO, Altair Alberto. A mudança das categorias de espaço e tempo nas sociedades complexas e suas implicações no processo formativo na educação superior. Revista Internacional de Educação Superior, Campinas, SP, v. 4, n. 3, jun. 2018. ISSN 2446-9424. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8652319. Acesso em: 02 ago. 2018. doi:https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652319.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2018 Maria de Lourdes Pinto de Almeida, José Camilo dos Santos Filho, Gildenir Carolino Santos

Downloads

Download data is not yet available.