Vol. 4 No. 3 (2018): set./dez.: Políticas, processos formativos e TICS na Educação Superior
Revista Internacional de Educação Superior
Revista Internacional de Educação Superior
About
Sobre o Periódico
Submissões
Regulation
Reviewers
Editorial Team
Contact
Edições
Atual
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Metrics
Policies
Copyrights
Open Access
Archivement
Similarity and Plagium
Crossmark Retraction
Ethics
Privacy
Fees of Publication
Announcements
Article +Reads
Outros periódicos
Buscar
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Vol. 4 No. 3 (2018)
Published May 25, 2018
set./dez.: Políticas, processos formativos e TICS na Educação Superior
Editorial
Maria de Lourdes Pinto de Almeida, José Camilo dos Santos Filho, Gildenir Carolino Santos
503-509
Editorial: Policies, traning processes and tics in higher education
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653132
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
ESPANHOL (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653132
Artigos
Greice Scremin, Eliane Aparecida Galvão dos Santos, Elisiane Machado Lunardi
510-520
Pedagogical wind-vanes: a methodological proposal for undergraduate courses in ead modality in a communitarian institution
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651849
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651849
Robson Olivino Paim, Rosa Elisabete Militz Wypyczynski Martins
521-541
Knowledge on teaching: Pibid’s contribution on initial training of teachers
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652045
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652045
Caroline Costa Nunes Lima, Felipe Silva Ponte Carvalho, Dilton Ribeiro Couto Junior
542-557
The emotional language in online teaching: everyday educational implications
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652173
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652173
Sherlon Cristina De Bastiani, Joviles Vitório Trevisol
558-579
The expansion of face-to-face higher education in Santa Catarina (1990-2016)
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651889
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651889
Bruno Leite
580-609
Active technological learning
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652160
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652160
Adriana da Silva Jacinto, Alice Nardoni Marteli, João Gabriel Dias Pires, Jaqueline da Silva Jacinto
610-630
Useful apps: a teaching process - learning applied to the daily needs
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652076
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652076
Luiza Helena Dalpiaz
631-647
Formation of researchers and multi-referentiality: emerging issues
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652433
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652433
Marcio Giusti Trevisol, Altair Alberto Fávero
648-663
The change of space ande time categories in complex societies and its implications in the training process in higher education
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652319
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652319
Fabrício Oliveira da Silva, Marinalva Lopes Ribeiro, Lucile Ruth de Menezes Almeida
664-684
The evaluation “is the ball turning on the wheel” reflections on evaluation practices at university
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652413
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652413
Antônio Carlos Minussi Righes, Mônica de Souza Trevisan, Rosane Carneiro Sarturi, Marilene Gabriel Dalla Corte
685-702
Phases of the process of recognition of higher courses: the case of the Federal Institute Farroupilha
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652256
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652256
Ruth Pavan
703-715
The presence of Paulo Freire’s thought a teacher education course in Brazil and Portugal
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652260
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652260
Lara Carlette Thiengo, Lucídio Bianchetti, Cezar Luiz De Mari
716-745
The obsession for excenllence: world class Universitities in Brazil?
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652528
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652528
Entrevista
João dos Reis Silva Júnior
746-753
Interview with Prof. João dos Reis Silva Júnior
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653081
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8653081
Resenhas
Thales Fellipe Guill
754-760
Higher education: a worldwide inventory of research centers, academic programs, and journals and publications
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652061
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8652061
Aline Bettiolo dos Santos
761-764
The new way of the world : on neoliberal society
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651658
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/riesup.v4i3.8651658
764-771
Lista de Pareceristas 2018: Revista Internacional de Educação Superior
PDF (Português (Brasil))
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here