Banner Portal
Vol. 58 Núm. 1 (2019): Language, education and transnationalism
Language, education and transnationalism

Apresentação

Joel Austin Windle, Sarah O'Brien
1-10
Language, Education and Transnationalism: An Introduction
PDF (English)

Dossiê

Katherine Morales
11-32
“I Always Knew It… Digo, Quizás no era Perfect”: Translingual Acts of Identity in the Speech of a Returnee Migrant
PDF (Português (Brasil))
Alan Silvio Ribeiro Carneiro
33-61
“A dificuldade não é falar, mas ler Freud em português”: um olhar para as práticas de letramento na educação superior de estudantes haitianos no Brasil
PDF (Português (Brasil))
Jessica Garska, Sarah O'Brien
62-95
Navigation of Power, Identity, and Culture in International Students’ Academic Writing
PDF (English)
Christine Siqueira Nicolaides, Renata Archanjo
96-117
Reframing identities in the move: A tale of empowerment, agency and autonomy
PDF (English)
Alejandra Núñez Asomoza
118-138
Transnational youth and the role of social and sociocultural remittances in identity construction.
PDF (English)
Joel Windle, Bárbara Bravo Pires Ferreira
139-157
Plurilingual social networks and the creation of hybrid cultural spaces
PDF (English)
Flávia Matias Silva
158-176
O ensino de língua inglesa sob uma perspectiva intercultural: caminhos e desafios
PDF (Português (Brasil))
Souzana Mizan
177-194
Transnational imaginaries of emerging identities in English teacher education in a period of accommodation to social change in Brazilian Higher Education
PDF (English)
Daniel Ferraz, Brian Morgan
195-218
Transnational dialogue on language education in canada and brazil: How do we move forward in the face of neoconservative/neoliberal times?
PDF (Português (Brasil))

Artigos

Wagner Rodrigues Silva
219-240
Polêmica da alfabetização no Brasil de Paulo Freire
PDF (Português (Brasil))
Djane Correa
241-258
Vulnerabilidade social, desafios epistêmicos e conhecimentos rivais: por diálogos mais horizontais
PDF (Português (Brasil))
Laryssa Paulino de Queiroz Sousa, Fernanda Franco Tiraboschi, Neuda Alves do Lago, Francisco José Quaresma de Figueiredo
259-286
Collaborative English language learning: some reflections from interactions between pairs
PDF (English)
María Florencia Rizzo
287-312
Discusiones actuales en torno a la lusofonía: panorama de los estudios sobre política internacional del portugués
PDF
Gabriela Freire Oliveira Piccin, Kyria Rebeca Finardi
313-340
A internacionalização a partir de diferentes LOCI de enunciação: as concepções de sujeitos praticantes do currículo profissonal
PDF (Português (Brasil))
Beatriz Curti-Contessoto, Maria Angélica Deângeli, Lauro Maia Amorim
341-362
Traduzindo a identidade da favela brasileira na França: Je suis favela/Eu sou favela
PDF (Português (Brasil))
Giovanna Marcella Verdessi Hoy, Adail Sebastião Rodrigues-Júnior
363-388
Os processos mentais como Leitmotiv na representação do dinamismo subjetivo da narradora em Inés del Alma Mía e na tradução brasileira Inês de Minha Alma
PDF (Português (Brasil))
Imelson Ntchala Cá, Cássio Florêncio Rubio
389-421
O perfil dos estudantes e a realidade do ensino de língua portuguesa em Guiné-Bissau
PDF (Português (Brasil))
Marcos Lúcio Góis, Andérbio Márcio Silva Martins
422-440
O tupi antigo no português: algumas questões sobre história, identidade e ensino de línguagem
PDF (Português (Brasil))
Thiago Martins Prado
441-468
O papel de subordinado real do conselheiro Polônio em quatro adaptações de Hamlet, de Shakespeare, para os quadrinhos
PDF (Português (Brasil))