Banner Portal
Vol. 21 (2023): Continous Publication
Continous Publication

Dossier

Fabiano Couto Corrêa da Silva
e023028
O legado de Aaron Swartz: a chronology of his contributions to Information Science and Open Access
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673159
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673159
Vivian dos Santos Silva, Jesiel Viana da Silva, Thiago Magela Rodrigues Dias, Renê Faustino Gabriel Junior, Washington Luís Ribeiro Carvalho-Segundo
e023027
BrCris: tools for treatment, analysis, and dissemination of scientific information in support of open science in Brazil
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673171
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673171
Tatiane Pacanaro Trinca, Sarita Albagli
e023021
Research evaluation in national open science policies
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673139
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673139
Ligia Parreira Muniz Gaal, Cesar Antonio Pereira
e023020
Scientific collaboration on open science in the field of Information Science
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673825
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673825
Janaina Lais Pacheco Lara Morandin, Maurício Coelho da Silva, Ana Maria Mielniczuk de Moura
e023019
Patents and technological development in the context of open science: perspectives on the influence of information secrecy and proprietary research
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673020
PDF (Português (Brasil)) PDF VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673020
Luana Farias Sales Marques, Luís Sayão
e023017
Connecting eScience to Information Science scientific : scientific big metadata and its functionalities
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673740
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673740
Monique Batista de Oliveira, Germana Fernandes Barata, Mariana Hafiz , Melanie Benson Marshall, Stephen Pinfield
e023015
The pandemic has brought opportunities for greater inclusion in science : a thematic analysis of documents on open science practices
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673918
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673918
Fatima Beatriz Manieiro do Amaral, Ariadne Chloe Mary Furnival
e023010
Business models for publishing open access books by Brazilian university presses
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673169
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673169
Amanda Santos Witt, Larissa Weber Umpierre, Fabiano Couto Corrêa da Silva
e023009
Citizen laboratories in the federal universities of Brazil: innovation and social contribution in the citizen science scenario
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673329
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8673329
Lucelia da Silva Almeida, Thiago Magela Rodrigues Dias
e023008
Analysis of search engines of open access institutional repositories
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672274
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672274

Articles

Laura Vilela Rodrigues Rezende, Larissa Bárbara Borges Drumond
e023025
Communicating science: the use of public social networks by Brazilian scientific journals in the Area “Communication and Information”
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672917
PDF (Português (Brasil)) ERRATA (Português (Brasil)) PDF ERRATUM ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672917
Rafael Gutierres Castanha, Francielle Franco dos Santos
e023024
BRAPCI Explorer: : a new web environment for bibliometric analyzes based on the BRAPCI
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674652
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674652
Ana Clara Gatto, Carlos Cândido de Almeida
e023023
Semiotic and film indexing in Brazil: a literature review
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674612
PDF (Português (Brasil)) ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674612
Juliana Venancio Ançanello, Helen de Castro Silva Casarin
e023013
Digcomp and Mil frameworks contributo to fight fake news and disinformation
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671533
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671533
Arnaldo Luis Darg Moreira, Edelvino Razzolini Filho, Milton Cesar Adrião
e023012
Surveillance of information flow and privacy in the digital environment
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671505
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671505
Lílian Dominguez Santana, Frederico Cesar Mafra Pereira, Max Cirino de Mattos
e023011
Design Science Research in practice: ideation of an Institutional Repository based on a journal
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672896
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672896
Danila Fernandes Alencar, Paulo George Miranda Martins, Cecílio Merlotti Rodas , Ricardo César Gonçalves Sant'Ana
e023007
User experience: usability analysis of the e-campo virtual learning environment (EMBRAPA)
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671313
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671313
Maria Aniolly Queiroz Maia, Caio Saraiva Coneglian, Milton Shintaku
e023006
Proposed study of model to improve quality in technical memory deposits in Digital library implemented in DSpace
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671927
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671927
Fábio Viana Perfetto, Sandra Gomes de Oliveira Reis, Francisco Carlos Paletta
e023005
Digital information management : possible paths
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671342
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671342
José Augusto Chaves Guimarães, Maria Cristina Piumbato Innocentini Hayashi
e023003
Predatory journals : an enemy to be faced in scientific communication
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671811
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) ÁUDIO AUTOR (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671811
George Hideyuki Kuroki Júnior, Claudio Duque
e023002
Information architecture applied on natural language processing: a proposal: Information Science contributions on data pre-processing for training and learning of artificial neural networks
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671396
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671396
Jobson Louis Almeida Brandão, Valmira Perucchi, Gustavo Henrique de Araújo Freire
e023001
Innovation, telecommuting and public educational libraries: ways to digital transformation in the post-pandemic world of work
https://doi.org/10.20396/rdbci.v20i00.8670044
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v20i00.8670044

Research Article

Geraldino Gonçalves Bastos, Claudio Gottschalg Duque
e023026
Representation of corporate governance information : organization of information as constructs for governance
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672909
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672909
Lucas dos Santos de Paulo, Rodrigo Rabello
e023030
Book, document and intentionalities: a thematic visualization in brazilian literature in Information Science journals
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674821
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674821
Ana Flavia Lucas de Faria Kama, Fernando César Lima Leite
e023029
Production, distribution, and use of open access digital books in the Social Sciences and Humanities field: a systematized literature review
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674715
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8674715
Bruna Lessa, Débora Leitão Leal
e023018
Critical evaluation and use of digital information sources by distance library students from the Federal University of Bahia: : an analysis based on the Framework for Information Literacy for Higher Education – ACRL
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672271
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil)) PARECER C (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672271
Shirly Pimentel Vieira, Sandra de Albuquerque Siebra
e023016
Curation of accessible digital objects in the Brazilian network of studies and adapted collections - REBECA
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672665
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672665
Sarah Medeiros Batinga, Andrew Finger
e023014
Information management in electronic trading processes in a Federal Institution of Higher Education
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672845
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672845
Edson Luiz Mendes, Marcelo Minghelli, Cezar Luiz De Mari
e023004
University extension in Information Science: a critical participatory approach
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671645
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VIDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8671645

Experience Report

Leandro Cearenço Lima, Frederico Cesar Mafra Pereira
e023022
Active Methodologies as a pedagogical strategy: a report of teaching experience in undergraduate library science
https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672272
PDF (Português (Brasil)) PDF ÁUDIO (Português (Brasil)) VÍDEO (Português (Brasil)) PARECER A (Português (Brasil)) PARECER B (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/rdbci.v21i00.8672272