Banner Portal
Education, technologies and pandemic
PDF (Português (Brasil))

Keywords

Pandemic
Education
Technologies

How to Cite

NOGUEIRA, Aryane Santos; VERASZTO, Estefano Vizconde; GIROTTO JUNIOR, Gildo; GARBIN, Mônica Cristina. Education, technologies and pandemic: experiences, reflections and paths. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 1–3, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8668328. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8668328. Acesso em: 5 jul. 2024.

Abstract

Editorial text - "Digital technologies in the pandemic: the defense of public, democratic and inclusive education"

https://doi.org/10.20396/etd.v24i1.8668328
PDF (Português (Brasil))

References

ALVES, F. L.; BARROS , E. P.; ABREU , C. B. de M.; SCHROEDER, T. M. R. A educação na era da Internet: entrevista com Michel Maffesoli. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 4–13, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665214. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665214. Acesso em: 22 fev. 2022.

FERNANDES, C. J. da S. C.; MERCADO, L. P. L. Identidade, diferença e personalização no ensino híbrido: reflexões em tempos de pandemia, mas para além dela. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 113–132, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665573. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665573. Acesso em: 22 fev. 2022.

GOMES, C. B. T.; SANTOS, M. B. dos; SILVA, A. de M.; CAMARGO, G. F. Um projeto educativo em (dez)encontros interdisciplinares: ressignificando os sentidos do ser, pensar e agir com estudantes em isolamento social. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 206–219, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8663575. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8663575. Acesso em: 22 fev. 2022.

GOMES, C.; ROSA, L. Contribuições da gamificação para a formação continuada de professores: o escape book como estratégia metodológica. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 133–150, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665891. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665891. Acesso em: 22 fev. 2022.

JARDILINO, J. R. L.; SILVA , M. D. da; SAMPAIO, A. M. M.; MATIAS, B. H. . Condições educacionais e a exclusão digital na pandemia - 2020-2021: o caso da educação pública na Região dos Inconfidentes, MG. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 91–112, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665898. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665898. Acesso em: 22 fev. 2022.

LESSA, B.; LEITÃO, D.; SILVA, T. Tecnologia digital e educação continuada: o projeto de extensão sala aberta em tempos pandêmicos . ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 171–186, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8664912. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8664912. Acesso em: 22 fev. 2022.

MELO, M. E.; DUSO, L. Utilização de vídeos educativos de biologia no youtube por estudantes do ensino médio. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 71–90, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665025. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665025. Acesso em: 22 fev. 2022.

MENDES, C. L.; EVANGELISTA, R. M. F. A formação e o trabalho docente, as tecnologias móveis e a UNESCO. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 151–170, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665923. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665923. Acesso em: 22 fev. 2022.

MILLIET, J. S.; DUARTE, R.; CARVALHO, . J. M. A. Letramento midiático de professores e o ensino emergencial remoto na pandemia da COVID 19. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 32–52, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665894. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665894. Acesso em: 22 fev. 2022.

MORESI, E. A. D.; PINHO, I. Análise bibliométrica da pesquisa em educação durante a pandemia da COVID-19. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 238–256, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8666120. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8666120. Acesso em: 22 fev. 2022.

NAGUMO, E. .; TELES, L. F.; SILVA, L. de A. Educação e desinformação: letramento midiático, ciência e diálogo. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 220–237, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665292. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665292. Acesso em: 22 fev. 2022.

NOGUEIRA, A. S.; VERASZTO, E. V.; GIROTTO JUNIOR, G. .; GARBIN, M. C. Educação, tecnologias e pandemia: experiências, reflexões e caminhos. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 1–3, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8668328. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8668328. Acesso em: 22 fev. 2022.

PAES, B. T.; FRESQUET, A. Algumas reflexões sobre a pandemia, as visibilidades, velocidade e suspensões possíveis em uma experiência audiovisual docente. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 53–70, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8666098. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8666098. Acesso em: 22 fev. 2022.

PEREIRA, A. C. R. Os desafios do uso da tecnologia digital na educação em tempos de pandemia. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 187–205, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665777. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665777. Acesso em: 22 fev. 2022.

SILVA , J. L. da; BARBOSA, C. S. Contradições da educação de jovens e adultos em tempos de educação remota. ETD - Educação Temática Digital, Campinas, SP, v. 24, n. 1, p. 14–31, 2022. DOI: 10.20396/etd.v24i1.8665776. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/8665776. Acesso em: 22 fev. 2022.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 ETD - Educação Temática Digital

Downloads

Download data is not yet available.