Vol. 19 No. 3 (2017): Explorando o conhecimento matemático através das conexões polissêmicas da etnomatemática
ETD - Educação Temática Digital
ETD - Educação Temática Digital
About
Sobre o Periódico
Submissions
Reviewers
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Atual
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archival
Similarity and Plagium
Crossmark Retraction
Ethics
Privacidade
Publication Fees
Announcements
Articles more reads
Outros periódicos
Buscar
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Español (España)
Vol. 19 No. 3 (2017)
Published July 4, 2017
Explorando o conhecimento matemático através das conexões polissêmicas da etnomatemática
Apresentação
582-583
Apresentação
PDF (Português (Brasil))
Editorial
584-588
Editorial: Explorando o conhecimento matemático através das conexões polissêmicas da etnomatemática
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8649769
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8649769
Dossiê
Milton Rosa, Daniel Clark Orey
589-621
Polysemic interactions of etnomathematics: an overview
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648365
PDF
Remoto
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648365
Francisco de Assis Bandeira
622-652
Ethnomatematics three pedagogical proposals for basic education
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648366
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648366
Ubiratan D'Ambrosio
653-666
Ethnomathematics and the pursuit of peace and social justice
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648367
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648367
Mosimege Mogege
667-686
Mathematical concepts from community elders: exploring the connection between ethnomathematical contexts and classroom practices
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648368
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648368
Molly Tun
687-711
Conversations, controversy, and calculations in an unpublished chilam balam of Yucatan
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648369
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648369
Tod Shockey, Mitchell Bear John
712-735
Ethnomathematical confluence intersection of native and academic worldviews
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648370
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648370
Charoula Stathopoulou, Peter Appelbaum
736-760
Polysemic provocations of border negotiation
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648372
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648372
Ron Eglash, Audrey Bennett, John Drazan, Michael Lachney, William Babbitt
761-785
A mathematical tool kit for generative justice
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648374
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8648374
Artigos
Cintia Kath Blank, João Alberto da Silva
786-804
Professores como pesquisadores e a colaboração entre pares: pesquisa, informação e conhecimento no contexto escolar
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8642493
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8642493
Márcia Lise Lunardi Lazzarin, Simoni Timm Hermes
805-821
Pactos de uma racionalidade política, práticas solidárias na escola inclusiva: modos de subjetivação docente
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8644527
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8644527
Documento
Rosana Prado Biani, Sergio Lorenzato
822-843
Malba Tahan + Matemática = Malbatemática
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8647052
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8647052
Ensaio
Carmen Teresa Gabriel Le Ravallec, Ana Angelita da Rocha
844-863
Seleção do conhecimento como operação antagônica
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8645893
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8645893
Vanessa Konopczyk
864-881
Mostrar o moderno. Viver o possível representações de educação em romances modernistas paulistas
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8646096
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8646096
Sílvia Andreis Witkoski
882-900
A interface entre a família e o direito ao ensino bilíngue para sujeitos surdos: rompendo oposições binárias
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8646222
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/etd.v19i3.8646222
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here