Banner Portal
Vol. 31 (2023): Publicação Contínua
Publicação Contínua

Article

Kaio Trindade Mineiro Vale, Cássia Batista
e023023
Gender relations, teaching and Mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667774
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667774
Maria Marta da Silva, Wellington Lima Cedro
e023024
Pre-service mathematics teacher: the function of assessment in pedagogical activity
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664239
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664239
Ligia Bittencourt Ferraz de Camargo, Marisa Martinez Tarran, Angela Marta Pereira das Dores Savioli, Geraldo Aparecido Polegatti
e023025
The discipline Real Analysis and the future Mathematics teacher: a rethink
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667533
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667533
César Thiago José da Silva, Verônica Gitirana
e023026
Covariational approach to functions: aspects of teaching, learning, and possibilities of digital technologies
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664258
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664258
Neuma Teixeira dos Santos, Roberta Modesto Braga, Adilson Oliveira do Espírito Santo
e023027
Mathematical modeling and knowledge of complexity: a multi-thematic approach
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8665460
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8665460
Francisco Josimar Ricardo Xavier, Adriano Vargas Freitas
e023028
Teacher training and mathematical pedagogical practices in Sobral Youth and Adult Education
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8659350
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8659350

Dossiê Temático

Cleyton Hércules Gontijo, Mateus Gianni Fonseca, Rodolfo Eduardo Vertuan
e023022
Apresentação - Pensamento criativo/criatividade em matemática: ampliando os horizontes da pesquisa no cenário brasileiro
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8675484
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8675484
Elenice Josefa Kolancko Setti, Rodolfo Eduardo Vertuan
e023001
Constitution of creative action in Mathematical Modeling
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672178
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672178
Maria da Graça Peraça, Rafael Montoito
e023002
Creativity and creative thinking: a practical study on the models of Wallas and Hadamard
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671675
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671675
Raimunda de Oliveira, Cleia Alves Nogueira
e023003
1st Degree Polynomial Equations: stimulating creativity in education books
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672203
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672203
Ildenice Lima Costa, Cleyton Hércules Gontijo
e023004
Critical and creative thinking in mathematics and formative assessment: limitations and potentialities
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672206
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672206
Mateus Gianni Fonseca, Cleyton Hércules Gontijo, Alexandre Tolentino de Carvalho
e023005
Critical and creative thinking in mathematics: assessment rubrics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672149
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672149
Teodora Pinheiro Figuereoa, Saddo Ag Almouloud
e023006
Proposal of a didactic model for the development of creative thinking in mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671768
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671768
Sandra Alves de Oliveira, Reginaldo Fernando Carneiro
e023007
Meanings and senses about creative thinking and creativity in mathematics: a systematic review
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672205
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672205
Gustavo Barbosa
e023008
Creativity and mathematical knowledge in the Plato’s Ion
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672174
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672174
Márcia Rodrigues Leal, Líviam Santana Fontes, Cleiton Rodrigues dos Santos, Cleyton Hércules Gontijo
e023009
Creativity in mathematics and the supervised internship: implications for teaching practice
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672191
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672191
Flávia Sueli Fabiani Marcatto
e023010
Creativity in the education of teachers who teach mathematics: a case study
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672194
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672194
Jéssica Adriane de Mello, Marcus Vinicius de Azevedo Basso
e023011
Teacher education and creativity: an experience with mathematics undergraduates
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671862
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671862
Arline Thomé da Silva, Renata Veiga, Luciane Mulazani dos Santos
e023012
Teacher creative insubordination: potent for overcoming negative beliefs about mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671815
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671815
Heliza Colaço Góes, Ettiène Cordeiro Guérios
e023013
Creative thinking in the didactic practice of teachers who teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672172
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672172
Adriana Santos Sousa, Tania Cristina Rocha Silva Gusmão
e023014
(Re)Design of mathematical tasks in the light of didactic suitability and creativity criteria
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672198
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672198
Rosane Rossato Binotto, Marcus Vinicius Maltempi, Rogério Aparecido Batista da Silva
e023015
Potentials of python programming for the development of creative thinking in mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672180
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672180
Jeferson Moizés Lima, Luciane Mulazani dos Santos
e023016
Creative learning in mathematics education: a means to promote financial literacy
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671806
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671806
Alexandre Tolentino de Carvalho, Cleyton Hércules Gontijo, Mateus Gianni Fonseca
e023017
Collective mathematical creativity: the role of mediation towards shared creativity
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672128
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672128
Cristiane Winkel Elert, Thaís Philipsen Grützmann
e023018
Mathematical creativity with comics in the first year of elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672190
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672190
Celi Espasandin Lopes, Solange Aparecida Corrêa
e023019
Statistical education that promotes creativity and criticality in childhood
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672080
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672080
Leonardo Silva Diniz, Ronaldo Barros Ripardo
e023020
Creative strategies in the problem formulating and solving in school mathematical discourse
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672196
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672196
Gilberto Vieira, Janaína Poffo Possamai, Norma Suely Gomes Allevato
e023021
Problem posing and creative thinking in mathematics class
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671869
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671869

Resenha

Monike Alves Gouvea (Reviewer)
e023029
Creative Insubordination, Self(trans)formation and Mathematical Connections: engendering knowledge in teacher self-training
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8666031
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8666031