Vol. 31 (2023): Publicação Contínua
Zetetike
Zetetike
About
Sobre o Periódico
Submissions
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Current
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archiving
Similarity and Plagium
Crossmark's Retraction
Ethics
Privacy
Fees of Publication
Announcements
Artigos +Lidos
Outros periódicos
Search
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Vol. 31 (2023)
Published October 24, 2023
Publicação Contínua
Article
Kaio Trindade Mineiro Vale, Cássia Batista
e023023
Gender relations, teaching and Mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667774
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667774
Maria Marta da Silva, Wellington Lima Cedro
e023024
Pre-service mathematics teacher: the function of assessment in pedagogical activity
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664239
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664239
Ligia Bittencourt Ferraz de Camargo, Marisa Martinez Tarran, Angela Marta Pereira das Dores Savioli, Geraldo Aparecido Polegatti
e023025
The discipline Real Analysis and the future Mathematics teacher: a rethink
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667533
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8667533
César Thiago José da Silva, Verônica Gitirana
e023026
Covariational approach to functions: aspects of teaching, learning, and possibilities of digital technologies
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664258
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8664258
Neuma Teixeira dos Santos, Roberta Modesto Braga, Adilson Oliveira do Espírito Santo
e023027
Mathematical modeling and knowledge of complexity: a multi-thematic approach
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8665460
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8665460
Francisco Josimar Ricardo Xavier, Adriano Vargas Freitas
e023028
Teacher training and mathematical pedagogical practices in Sobral Youth and Adult Education
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8659350
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8659350
Dossiê Temático
Cleyton Hércules Gontijo, Mateus Gianni Fonseca, Rodolfo Eduardo Vertuan
e023022
Apresentação - Pensamento criativo/criatividade em matemática: ampliando os horizontes da pesquisa no cenário brasileiro
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8675484
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8675484
Elenice Josefa Kolancko Setti, Rodolfo Eduardo Vertuan
e023001
Constitution of creative action in Mathematical Modeling
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672178
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672178
Maria da Graça Peraça, Rafael Montoito
e023002
Creativity and creative thinking: a practical study on the models of Wallas and Hadamard
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671675
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671675
Raimunda de Oliveira, Cleia Alves Nogueira
e023003
1st Degree Polynomial Equations: stimulating creativity in education books
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672203
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672203
Ildenice Lima Costa, Cleyton Hércules Gontijo
e023004
Critical and creative thinking in mathematics and formative assessment: limitations and potentialities
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672206
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672206
Mateus Gianni Fonseca, Cleyton Hércules Gontijo, Alexandre Tolentino de Carvalho
e023005
Critical and creative thinking in mathematics: assessment rubrics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672149
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672149
Teodora Pinheiro Figuereoa, Saddo Ag Almouloud
e023006
Proposal of a didactic model for the development of creative thinking in mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671768
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671768
Sandra Alves de Oliveira, Reginaldo Fernando Carneiro
e023007
Meanings and senses about creative thinking and creativity in mathematics: a systematic review
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672205
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672205
Gustavo Barbosa
e023008
Creativity and mathematical knowledge in the Plato’s Ion
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672174
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672174
Márcia Rodrigues Leal, Líviam Santana Fontes, Cleiton Rodrigues dos Santos, Cleyton Hércules Gontijo
e023009
Creativity in mathematics and the supervised internship: implications for teaching practice
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672191
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672191
Flávia Sueli Fabiani Marcatto
e023010
Creativity in the education of teachers who teach mathematics: a case study
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672194
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672194
Jéssica Adriane de Mello, Marcus Vinicius de Azevedo Basso
e023011
Teacher education and creativity: an experience with mathematics undergraduates
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671862
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671862
Arline Thomé da Silva, Renata Veiga, Luciane Mulazani dos Santos
e023012
Teacher creative insubordination: potent for overcoming negative beliefs about mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671815
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671815
Heliza Colaço Góes, Ettiène Cordeiro Guérios
e023013
Creative thinking in the didactic practice of teachers who teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672172
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672172
Adriana Santos Sousa, Tania Cristina Rocha Silva Gusmão
e023014
(Re)Design of mathematical tasks in the light of didactic suitability and creativity criteria
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672198
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672198
Rosane Rossato Binotto, Marcus Vinicius Maltempi, Rogério Aparecido Batista da Silva
e023015
Potentials of python programming for the development of creative thinking in mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672180
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672180
Jeferson Moizés Lima, Luciane Mulazani dos Santos
e023016
Creative learning in mathematics education: a means to promote financial literacy
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671806
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671806
Alexandre Tolentino de Carvalho, Cleyton Hércules Gontijo, Mateus Gianni Fonseca
e023017
Collective mathematical creativity: the role of mediation towards shared creativity
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672128
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672128
Cristiane Winkel Elert, Thaís Philipsen Grützmann
e023018
Mathematical creativity with comics in the first year of elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672190
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672190
Celi Espasandin Lopes, Solange Aparecida Corrêa
e023019
Statistical education that promotes creativity and criticality in childhood
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672080
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672080
Leonardo Silva Diniz, Ronaldo Barros Ripardo
e023020
Creative strategies in the problem formulating and solving in school mathematical discourse
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672196
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8672196
Gilberto Vieira, Janaína Poffo Possamai, Norma Suely Gomes Allevato
e023021
Problem posing and creative thinking in mathematics class
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671869
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8671869
Resenha
Monike Alves Gouvea (Reviewer)
e023029
Creative Insubordination, Self(trans)formation and Mathematical Connections: engendering knowledge in teacher self-training
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8666031
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v31i00.8666031
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here