Banner Portal
Vol. 28 (2020): Publicação Contínua
Publicação Contínua

Article

Camila Peres Nogues, Beatriz Vargas Dorneles
e020022
Number line estimation, working memory and quantitative reasoning: relations in math achievement
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655474
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655474
Ismael Santos Lira, Jonei Cerqueira Barbosa
e020023
Recontextualizations from a pedagogical intervention program for mathematics teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657456
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657456
Morgana Scheller, Danusa de Lara Bonotto, Zulma Elizabete de Freitas Madruga, José Maria Chamoso-Sánchez
e020024
The scientific language of mathematics teachers in teacher education activity
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654144
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654144
Paulo Henrique Rodrigues, Márcia Cristina de Costa Trindade Cyrino
e020025
Professional identity of preservice mathematics teachers: aspects of the self-understanding mobilized in the Vaivém
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654512
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654512
William José Gonçalves, André Luis Trevisan, Daniel Daré Luziano da Silva, Alessandro Jacques Ribeiro
e020026
Covariate reasoning in calculus: development from the use of tasks
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656038
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656038
Alessandro Jacques Ribeiro, João Pedro da Ponte
e020027
A theoretical model for organizing and understanding teacher learning opportunities to teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659072
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659072
Paola Amaris Ruidiaz, Elenilton Vieira Godoy, Marcio Antonio da Silva
e020028
The Wizard of Oz, Allegory of the Cave and the mathematics curricula: the ideal and the possible
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8658657
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8658657
Angelica da Fontoura Garcia Silva, Susana Maris França da Silva, Maria Elisa Esteves Lopes Galvão
e020029
Reflections and knowledge of teachers who study the area of plane figures
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8652733
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8652733
Maurício Rosa, Douglas Martins Dantas
e020030
Technological creativity: a study about the construction of mathematics-activities-with-digital-technologies by teachers in cybereducation
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654423
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654423
Emerson Rolkouski
e020031
Narratives and public policies: understandings about the Maths Hubs
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655048
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655048
Gabriela Pereira de Pereira, Maira Ferreira
e020032
Mathematics, art and manga: the audiovisual culture as a dialogue with the youth
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655905
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) ENGLISH
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655905
Jeremias Stein Rodriguês, David Antonio da Costa
e020033
“A Escola Primaria”: Francisco Cabrita and the algebra to the elementary education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8660916
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8660916

Dossiê Temático

Ailton Paulo de Oliveira Júnior, Cileda de Queiroz e Silva Coutinho
e020021
Presentation : statistical education and the processes of learning and teaching statistics and probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659840
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659840
Jocelyn D. Pallauta, María Magdalena Gea, Carmen Batanero
e020001
A semiotic analysis of the object statistical table in Chilean textbooks
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656257
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656257
Ingrith Álvarez Alfonso, , Yessica Dayhan Torres López
e020012
Taxonomy of errors and difficulties when constructing and interpreting frequency tables
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656553
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656553
Leila Inês de Mello, Andreia Dalcin, Luciana Neves Nunes
e020013
Interdisciplinarity and statistics in the data of slaves buried at Porto Alegre (1850 to 1885)
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656749
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656749
Irene Maurício Cazorla, Miriam Cardoso Utsumi, Eurivalda Ribeiro dos Santos Santana
e020016
Statistics performance of elementary and middle school students in the context of D-Estat
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656917
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656917
Edmeire Aparecida Fontana, Ailton Paulo de Oliveira Júnior
e020020
The Saresp and statistics questions for the ninth grade of elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656898
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656898
Bruna Mayara Batista Rodrigues, João Pedro Mendes da Ponte
e020002
Development of didactical knowledge of teachers in statistics: a teacher education experience
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656882
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656882
Daniel Eudave Muñoz, Ana Cecilia Macías Esparza , Margarita Carvajal Ciprés, María Guadalupe Muñoz Macías
e020007
Comprehension of statistical graphs and tables by primary school teachers-in-training
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656854
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656854
Josilane de Souza, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro
e020005
Understandings about graphs by field school teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657061
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657061
Alyson Fernandes de Oliveira, Dalva Eterna Gonçalves Rosa
e020006
The statistic on secondary school: in pursuit of contextualization
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657024
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657024
Giane Correia Silva, Guataçara dos Santos Junior
e020018
Teaching statistics in YAE: application of the methodology of problem solving
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655803
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655803
Rejane Padilha Quedi, Luiz Marcelo Darroz, Cleci Teresinha Werner da Rosa
e020009
Statistics in high school: a potentially meaningful material for teaching the subject
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656237
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656237
Celso Ribeiro Campos, Andréa Pavan Perin
e020003
About critical and behavioral competences in Statistics Education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656795
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656795
Fernanda Angelo Pereira, Chang Kuo Rodrigues, Fabiano dos Santos Souza
e020004
Research on variability in Statistical Education: a systematic review of literature
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656884
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656884
Alessandra de Abreu Correa, João Bernardes da Rocha Filho
e020014
Transcendence and learning to learn: transdisciplinary indicators aimed at statistical education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657037
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657037
Suzi Samá, Rejane Conceição Silveira da Silva
e020011
Probability and statistics in the Early Years of Elementary School from the BNCC
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656990
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656990
Manfred Borovcnik
e020008
Contexts, analogies, and tasks that expose the purpose of the key concepts of probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657607
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657607
Ailton Paulo de Oliveira Júnior, Nilceia Datori Barbosa
e020019
The pedagogical game “playing with probability” for the early years of elementary school: the sample space
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656609
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656609
Ewellen Tenorio de Lima
e020015
Probability in mathematics middle school textbooks: different ideas
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656908
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656908
Marta Élid Amorim, Ruy Cesar Pietropaolo, Angelica da Fontoura Garcia Silva
e020010
Teacher training in Mathematics: a discussion on teaching probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657002
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657002
Cileda de Queiroz e Silva Coutinho, Auriluci de Carvalho Figueiredo
e020017
Computational simulation: aspects of frequentist probability teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656869
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656869

Pareceristas Ad hoc

Dario Fiorentini, Bruno Alves Dassie
Lista de Pareceristas Ad-Hoc
PORTUGUÊS (Português (Brasil))