Vol. 28 (2020): Publicação Contínua
Zetetike
Zetetike
About
Sobre o Periódico
Submissions
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Current
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archiving
Similarity and Plagium
Crossmark's Retraction
Ethics
Privacy
Fees of Publication
Announcements
Artigos +Lidos
Outros periódicos
Search
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Vol. 28 (2020)
Published January 21, 2020
Publicação Contínua
Article
Camila Peres Nogues, Beatriz Vargas Dorneles
e020022
Number line estimation, working memory and quantitative reasoning: relations in math achievement
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655474
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655474
Ismael Santos Lira, Jonei Cerqueira Barbosa
e020023
Recontextualizations from a pedagogical intervention program for mathematics teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657456
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657456
Morgana Scheller, Danusa de Lara Bonotto, Zulma Elizabete de Freitas Madruga, José Maria Chamoso-Sánchez
e020024
The scientific language of mathematics teachers in teacher education activity
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654144
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654144
Paulo Henrique Rodrigues, Márcia Cristina de Costa Trindade Cyrino
e020025
Professional identity of preservice mathematics teachers: aspects of the self-understanding mobilized in the Vaivém
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654512
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654512
William José Gonçalves, André Luis Trevisan, Daniel Daré Luziano da Silva, Alessandro Jacques Ribeiro
e020026
Covariate reasoning in calculus: development from the use of tasks
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656038
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656038
Alessandro Jacques Ribeiro, João Pedro da Ponte
e020027
A theoretical model for organizing and understanding teacher learning opportunities to teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659072
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659072
Paola Amaris Ruidiaz, Elenilton Vieira Godoy, Marcio Antonio da Silva
e020028
The Wizard of Oz, Allegory of the Cave and the mathematics curricula: the ideal and the possible
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8658657
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8658657
Angelica da Fontoura Garcia Silva, Susana Maris França da Silva, Maria Elisa Esteves Lopes Galvão
e020029
Reflections and knowledge of teachers who study the area of plane figures
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8652733
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8652733
Maurício Rosa, Douglas Martins Dantas
e020030
Technological creativity: a study about the construction of mathematics-activities-with-digital-technologies by teachers in cybereducation
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654423
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8654423
Emerson Rolkouski
e020031
Narratives and public policies: understandings about the Maths Hubs
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655048
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655048
Gabriela Pereira de Pereira, Maira Ferreira
e020032
Mathematics, art and manga: the audiovisual culture as a dialogue with the youth
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655905
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655905
Jeremias Stein Rodriguês, David Antonio da Costa
e020033
“A Escola Primaria”: Francisco Cabrita and the algebra to the elementary education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8660916
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8660916
Dossiê Temático
Ailton Paulo de Oliveira Júnior, Cileda de Queiroz e Silva Coutinho
e020021
Presentation : statistical education and the processes of learning and teaching statistics and probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659840
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8659840
Jocelyn D. Pallauta, María Magdalena Gea, Carmen Batanero
e020001
A semiotic analysis of the object statistical table in Chilean textbooks
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656257
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656257
Ingrith Álvarez Alfonso, , Yessica Dayhan Torres López
e020012
Taxonomy of errors and difficulties when constructing and interpreting frequency tables
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656553
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656553
Leila Inês de Mello, Andreia Dalcin, Luciana Neves Nunes
e020013
Interdisciplinarity and statistics in the data of slaves buried at Porto Alegre (1850 to 1885)
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656749
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656749
Irene Maurício Cazorla, Miriam Cardoso Utsumi, Eurivalda Ribeiro dos Santos Santana
e020016
Statistics performance of elementary and middle school students in the context of D-Estat
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656917
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656917
Edmeire Aparecida Fontana, Ailton Paulo de Oliveira Júnior
e020020
The Saresp and statistics questions for the ninth grade of elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656898
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656898
Bruna Mayara Batista Rodrigues, João Pedro Mendes da Ponte
e020002
Development of didactical knowledge of teachers in statistics: a teacher education experience
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656882
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656882
Daniel Eudave Muñoz, Ana Cecilia Macías Esparza , Margarita Carvajal Ciprés, María Guadalupe Muñoz Macías
e020007
Comprehension of statistical graphs and tables by primary school teachers-in-training
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656854
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656854
Josilane de Souza, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro
e020005
Understandings about graphs by field school teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657061
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657061
Alyson Fernandes de Oliveira, Dalva Eterna Gonçalves Rosa
e020006
The statistic on secondary school: in pursuit of contextualization
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657024
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657024
Giane Correia Silva, Guataçara dos Santos Junior
e020018
Teaching statistics in YAE: application of the methodology of problem solving
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655803
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8655803
Rejane Padilha Quedi, Luiz Marcelo Darroz, Cleci Teresinha Werner da Rosa
e020009
Statistics in high school: a potentially meaningful material for teaching the subject
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656237
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656237
Celso Ribeiro Campos, Andréa Pavan Perin
e020003
About critical and behavioral competences in Statistics Education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656795
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656795
Fernanda Angelo Pereira, Chang Kuo Rodrigues, Fabiano dos Santos Souza
e020004
Research on variability in Statistical Education: a systematic review of literature
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656884
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656884
Alessandra de Abreu Correa, João Bernardes da Rocha Filho
e020014
Transcendence and learning to learn: transdisciplinary indicators aimed at statistical education
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657037
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657037
Suzi Samá, Rejane Conceição Silveira da Silva
e020011
Probability and statistics in the Early Years of Elementary School from the BNCC
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656990
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656990
Manfred Borovcnik
e020008
Contexts, analogies, and tasks that expose the purpose of the key concepts of probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657607
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657607
Ailton Paulo de Oliveira Júnior, Nilceia Datori Barbosa
e020019
The pedagogical game “playing with probability” for the early years of elementary school: the sample space
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656609
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656609
Ewellen Tenorio de Lima
e020015
Probability in mathematics middle school textbooks: different ideas
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656908
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656908
Marta Élid Amorim, Ruy Cesar Pietropaolo, Angelica da Fontoura Garcia Silva
e020010
Teacher training in Mathematics: a discussion on teaching probability
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657002
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8657002
Cileda de Queiroz e Silva Coutinho, Auriluci de Carvalho Figueiredo
e020017
Computational simulation: aspects of frequentist probability teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656869
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v28i0.8656869
Pareceristas Ad hoc
Dario Fiorentini, Bruno Alves Dassie
Lista de Pareceristas Ad-Hoc
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here