Vol. 29 (2021): Publicação Contínua
Zetetike
Zetetike
About
Sobre o Periódico
Submissions
Regimento
Editorial Team
Contact
Edições
Current
Arquivos
Fontes
Indexadores
Fontes de divulgação
Métricas
Policies
Copyright
Open Access
Archiving
Similarity and Plagium
Crossmark's Retraction
Ethics
Privacy
Fees of Publication
Announcements
Artigos +Lidos
Outros periódicos
Search
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Blog PPEC
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Português (Brasil)
Vol. 29 (2021)
Published May 27, 2021
Publicação Contínua
Article
Alina Galvão Spinillo, Jane Correa, Maria Soraia Silva Cruz
e021023
Number sense in children: meaning of numbers, relative magnitude and numerical sequence
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660951
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660951
Renata Cristina Geromel Meneghetti, Manoel de Souza Lamim Netto, Edna Maura Zuffi
e021024
Ethnomathematics and problem solving as a methodological proposal to the Elementary Education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8659781
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8659781
Fernando Ripe, Antônio Maurício Medeiros Alves
e021025
Analysis of the paratextual elements of the manual of arithmetic Taboada Curiosa (Portugal, 18th century)
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661083
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661083
Alan Marcos Silva de Rezende, Luciane de Fatima Bertini
e021026
Green card for the Montessori golden beads
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8657032
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8657032
Maria Laura Magalhães Gomes, Maria Cristina Costa Ferreira, Helder Cândido Rodrigues
e021027
University reform and the Department of Mathematics at UFMG (1969-1977)
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8665754
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8665754
Simone Moura Queiroz
e021028
Crossing the devir math teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8654213
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8654213
Luciano Feliciano de Lima
e021029
(Dis)Invisibilization: reflections about sexual diversity in the formation of mathematics teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660435
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660435
Sandro René Cunha, Márcia Fusaro Pinto
e021032
An analysis of the state of the art of research on transition in mathematics education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661812
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661812
Dossiê Temático
Miguel Ribeiro, Alessandro Ribeiro, Tiziana Pacelli
e021033
Presentation: mathematics Teachers and Educators knowledge
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8668461
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8668461
Federica Ferretti , Francesca Martignone, Luis J. Rodríguez-Muñiz
e021001
Mathematics teachers educator specialized knowledge model
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661966
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661966
Anke Lindmeier, Selma Seemann, Andrea Wullschleger, Anuschka Meyer-Wyder, Miriam Leuchter, Franziska Vogt, Elisabeth Moser Opitz, Aiso Heinze
e021002
Early childhood teachers' mathematics-specific professional competence and its relation to the quality of learning support
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661896
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661896
Karla Priscila Schreiber, Mauren Porciúncula
e021003
Teaching knowledge to teach statistics: the teacher's view of students and pedagogical strategies
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661814
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661814
Mercedes Alberca, Luis Carlos Contreras
e021004
The specialized knowledge of a primary teacher when working on subtraction
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661216
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661216
Ana María Escudero, María de la Cinta Muñoz-Catalán, José Carrillo Yáñez
e021005
Specialised knowledge of an early childhood education teacher when teaching geometric solids
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661819
ESPANHOL (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661819
Luis Fabián Gutiérrez-Fallas, Ana Henriques
e021006
Design principles of an TPACK-based experience in the mathematics pre-service teacher education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661780
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661780
Flávia Cristina Figueiredo Coura, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
e021007
Knowledge of the mathematics teacher educator who being a researcher of teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661842
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661842
Geraldo Aparecido Polegatti, Ligia Bittencourt Ferraz de Camargo, Angela Marta Pereira das Dores Savioli
e021008
The professor trainer as an encourager for the ethnomathematics indigenous teachers education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661760
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661760
Lilian Cristina de Souza Barboza, Vinícius Pazuch, Alessandro Jacques Ribeiro
e021009
Tasks for learning teachers who teach mathematics in the elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8656716
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8656716
Ildenice Lima Costa, Alessandra Lisboa da Silva, Cleyton Hércules Gontijo
e021010
Workshops of creativity in mathematics: an experience in primary school
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661902
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661902
Jaqueline de Souza Pereira Grilo, Jonei Cerqueira Barbosa, Marlécio Maknamara
e021011
The mathematical specificity device and the production of the subject-teacher-of-mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661833
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661833
Lucas Medeiros e Melo, Victor Giraldo, Rodrigo Rosistolato
e021012
Shared teaching in pre-service education of mathematics teachers: identity and alterity
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661830
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661830
Julio Cezar Rodrigues de Oliveira, Pamela Emanueli Alves Ferreira
e021013
Hypothetical learning trajectory as a resource for teacher education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661816
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661816
Gabriel José Cavassin Fabri, Maria Lucia Panossian, Valderez Aparecida Aluiz Amin, Natália Mota Oliveira
e021014
Manifestations of teachers’ statistical knowledge in continuing education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661815
POTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661815
Maria Caroline Silveira, Luciane Mulazani dos Santos, Ivani Teresinha Lawall
e021015
Cooperative game as an educational product to teach mathematics: initial and continuing training
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661778
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661778
João Carlos Moraes
e021016
Knowing the other and yourself: telling, problematizing and reinventing mathematical memories in pedagogy
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660868
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660868
Clovis Lisbôa dos Santos Junior, Lícia de Souza Leão Maia
e021017
Meanings produced by future mathematics teachers when studying different geometric models
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661597
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661597
Lidiane Conceição Monferino Mancini, Luciane Ferreira Mocrosky, Nelem Orlowski, Marco Aurélio Kalinke
e021018
Practice readings: an opening to the form-action of teachers who teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661790
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661790
Gabriela Gomes Ribeiro, Eliane Matesco Cristovão
e021019
Specialized knowledge of licensors in mathematics in the context of formative practices for inclusion
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661777
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661777
Milena Soldá Policastros, Miguel Ribeiro
e021020
Kindergarten and primary teacher’s specialized knowledge on the topic of division
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661906
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661906
Leonardo Barichello, Marcelo Firer
e021021
How much of high school mathematics do brazilian future mathematics teachers master?
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661904
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661904
Jeferson Gomes Moriel Junior
e021022
The mathematics teachers’ specialized knowledge (MTSK) model in the Web of Science until 2020
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660030
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660030
Edvonete Souza de Alencar, Danilo Diaz-Levicoy, Maria Rosana Soares
e021030
One, two, three: elementary school teachers’ knowledge of the decimal numeral system
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661779
INGLÊS (Português (Brasil))
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661779
Silvana Leonora Lehmkuhl Teres, Regina Célia Grando
e021031
Knowledge mobilized in collaborative context about algebric generalization in the early years
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661731
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661731
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here