Banner Portal
Vol. 29 (2021): Publicação Contínua
Publicação Contínua

Article

Alina Galvão Spinillo, Jane Correa, Maria Soraia Silva Cruz
e021023
Number sense in children: meaning of numbers, relative magnitude and numerical sequence
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660951
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660951
Renata Cristina Geromel Meneghetti, Manoel de Souza Lamim Netto, Edna Maura Zuffi
e021024
Ethnomathematics and problem solving as a methodological proposal to the Elementary Education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8659781
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8659781
Fernando Ripe, Antônio Maurício Medeiros Alves
e021025
Analysis of the paratextual elements of the manual of arithmetic Taboada Curiosa (Portugal, 18th century)
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661083
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661083
Alan Marcos Silva de Rezende, Luciane de Fatima Bertini
e021026
Green card for the Montessori golden beads
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8657032
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8657032
Maria Laura Magalhães Gomes, Maria Cristina Costa Ferreira, Helder Cândido Rodrigues
e021027
University reform and the Department of Mathematics at UFMG (1969-1977)
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8665754
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8665754
Simone Moura Queiroz
e021028
Crossing the devir math teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8654213
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8654213
Luciano Feliciano de Lima
e021029
(Dis)Invisibilization: reflections about sexual diversity in the formation of mathematics teachers
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660435
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660435
Sandro René Cunha, Márcia Fusaro Pinto
e021032
An analysis of the state of the art of research on transition in mathematics education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661812
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661812

Dossiê Temático

Miguel Ribeiro, Alessandro Ribeiro, Tiziana Pacelli
e021033
Presentation: mathematics Teachers and Educators knowledge
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8668461
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8668461
Federica Ferretti , Francesca Martignone, Luis J. Rodríguez-Muñiz
e021001
Mathematics teachers educator specialized knowledge model
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661966
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661966
Anke Lindmeier, Selma Seemann, Andrea Wullschleger, Anuschka Meyer-Wyder, Miriam Leuchter, Franziska Vogt, Elisabeth Moser Opitz, Aiso Heinze
e021002
Early childhood teachers' mathematics-specific professional competence and its relation to the quality of learning support
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661896
INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661896
Karla Priscila Schreiber, Mauren Porciúncula
e021003
Teaching knowledge to teach statistics: the teacher's view of students and pedagogical strategies
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661814
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661814
Mercedes Alberca, Luis Carlos Contreras
e021004
The specialized knowledge of a primary teacher when working on subtraction
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661216
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661216
Ana María Escudero, María de la Cinta Muñoz-Catalán, José Carrillo Yáñez
e021005
Specialised knowledge of an early childhood education teacher when teaching geometric solids
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661819
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661819
Luis Fabián Gutiérrez-Fallas, Ana Henriques
e021006
Design principles of an TPACK-based experience in the mathematics pre-service teacher education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661780
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661780
Flávia Cristina Figueiredo Coura, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
e021007
Knowledge of the mathematics teacher educator who being a researcher of teaching
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661842
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661842
Geraldo Aparecido Polegatti, Ligia Bittencourt Ferraz de Camargo, Angela Marta Pereira das Dores Savioli
e021008
The professor trainer as an encourager for the ethnomathematics indigenous teachers education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661760
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661760
Lilian Cristina de Souza Barboza, Vinícius Pazuch, Alessandro Jacques Ribeiro
e021009
Tasks for learning teachers who teach mathematics in the elementary school
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8656716
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8656716
Ildenice Lima Costa, Alessandra Lisboa da Silva, Cleyton Hércules Gontijo
e021010
Workshops of creativity in mathematics: an experience in primary school
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661902
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661902
Jaqueline de Souza Pereira Grilo, Jonei Cerqueira Barbosa, Marlécio Maknamara
e021011
The mathematical specificity device and the production of the subject-teacher-of-mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661833
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661833
Lucas Medeiros e Melo, Victor Giraldo, Rodrigo Rosistolato
e021012
Shared teaching in pre-service education of mathematics teachers: identity and alterity
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661830
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661830
Julio Cezar Rodrigues de Oliveira, Pamela Emanueli Alves Ferreira
e021013
Hypothetical learning trajectory as a resource for teacher education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661816
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661816
Gabriel José Cavassin Fabri, Maria Lucia Panossian, Valderez Aparecida Aluiz Amin, Natália Mota Oliveira
e021014
Manifestations of teachers’ statistical knowledge in continuing education
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661815
POTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661815
Maria Caroline Silveira, Luciane Mulazani dos Santos, Ivani Teresinha Lawall
e021015
Cooperative game as an educational product to teach mathematics: initial and continuing training
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661778
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661778
João Carlos Moraes
e021016
Knowing the other and yourself: telling, problematizing and reinventing mathematical memories in pedagogy
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660868
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660868
Clovis Lisbôa dos Santos Junior, Lícia de Souza Leão Maia
e021017
Meanings produced by future mathematics teachers when studying different geometric models
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661597
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661597
Lidiane Conceição Monferino Mancini, Luciane Ferreira Mocrosky, Nelem Orlowski, Marco Aurélio Kalinke
e021018
Practice readings: an opening to the form-action of teachers who teach mathematics
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661790
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661790
Gabriela Gomes Ribeiro, Eliane Matesco Cristovão
e021019
Specialized knowledge of licensors in mathematics in the context of formative practices for inclusion
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661777
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661777
Milena Soldá Policastros, Miguel Ribeiro
e021020
Kindergarten and primary teacher’s specialized knowledge on the topic of division
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661906
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661906
Leonardo Barichello, Marcelo Firer
e021021
How much of high school mathematics do brazilian future mathematics teachers master?
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661904
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661904
Jeferson Gomes Moriel Junior
e021022
The mathematics teachers’ specialized knowledge (MTSK) model in the Web of Science until 2020
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660030
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8660030
Edvonete Souza de Alencar, Danilo Diaz-Levicoy, Maria Rosana Soares
e021030
One, two, three: elementary school teachers’ knowledge of the decimal numeral system
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661779
INGLÊS (Português (Brasil)) PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661779
Silvana Leonora Lehmkuhl Teres, Regina Célia Grando
e021031
Knowledge mobilized in collaborative context about algebric generalization in the early years
https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661731
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v29i00.8661731