Banner Portal
Vol. 30 (2022): Publicação Contínua
Publicação Contínua

Article

Ana Rosa Corica
e022017
Energy consumption: analysis of a real situation for the functional study of mathematics in high school
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8657104
ESPANHOL (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8657104
Robson da Silva Eugênio, Carlos Eduardo Ferreira Monteiro, Liliane Maria Teixeira Lima de Carvalho
e022018
Final years mathematics teachers' probability literacy: reflections of continuing education
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661705
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661705
Eduardo Goedert Doná, Alessandro Jacques Ribeiro
e022019
Mathematical knowledge for teaching algebra: curricular analysis of a primary teacher pre-service education
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8668443
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8668443
Maria Aparecida de Jesus Salgado, Ana Leticia Losano
e022020
Communication in the mathematics classroom: a teacher-researcher’s perspective on the literature review
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667863
PORTUGÛES (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667863
Jefferson Tadeu Godoi Pereira, Adair Mendes Nacarato
e022021
Significance indications from different semiotic systems in the algebraic thinking
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8665274
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8665274
Priscila Domingues de Azevedo, Klinger Teodoro Ciríaco, Ana Paula Gestoso de Souza, César Donizetti Pereira Leite, Regina Célia Grando Grando, Celi Espasandin Lopes, Cármen Lúcia Brancaglion Passos
e022022
From the singular to the plural: female kindergarten teachers and their learning in mathematics education
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660444
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660444
Michela Tuchapesk da Silva, Carolina Tamayo
e022023
Memorizing multiplication tables: production of docile subjects
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8664318
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8664318
Cleisiane de Sousa Silva, Paulo César Pinheiro
e022024
The mathematics of geometric designs in the Resende Costa handicraft weaving
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660970
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660970
Anie Masquete Paruta, Virgínia Cardia Cardoso
e022025
Mathematical literacy at BNCC
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660332
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8660332
Maria Cristina Oliveira Costa, António Manuel Dias Domingos
e022026
Professional knowledge to teach mathematics in the context of STEM education
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661697
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661697
Maria Marta da Silva, Bruno Silva Silvestre
e022027
Formative contributions of the History of Mathematics course developed from the perspective of the logical-historical movement
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661340
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661340
Vinícius Sanches Tizzo, Ana Claudia Molina Zaqueu Xavier, Heloisa da Silva
e022028
(De)formation of teachers and what can portfolios do in producing differencesin shifting identities
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661756
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661756
Carolina Cordeiro Batista, Rosa Monteiro Paulo
e022029
Planning to teach and learn math: opening of the lesson study
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8663821
INGLÊS (Português (Brasil)) PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8663821
Maria Célia Leme da Silva
e022030
Abandonment of geometry teaching and modern mathematics: a historical review
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8665149
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8665149
José Carlos Pinto Leivas, Carmen Vieira Mathias
e022031
Untying knots: developing visualization from twisted string experiments
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661730
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8661730

Dossiê Temático

Denise Medina França, Edilene Simões Costa dos Santos, Wagner Rodrigues Valente
e022016
Presentation: history of the mathematics curriculum: knowledge construction movement for teaching and teacher training
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8670109
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8670109
Viviane Barros Maciel
e022001
Characterization of a "tables for teaching"
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667600
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667600
Reginaldo Rodrigues da Costa, Fabiane Aparecida de Almeida Bezerra
e022002
Knowledge Mathematics present in lay teacher education: curriculum of the LOGOS Project II
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667881
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667881
Wagner Rodrigues Valente, Lauro Igor Metz
e022003
Backgrounds of the preparation of the PCN: experts and the curriculum production
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667446
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667446
Maria Célia Leme da Silva
e022004
School geometry in the early years : a history of movements in partnership with drawing
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667515
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667515
Cleber Schaefer Barbaresco, David Antonio da Costa
e022005
A curricular morphology of arithmetic to teach in schools of craftsmen apprentices
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667630
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667630
Laura Isabel Marques Vasconcelos de Almeida, Elizaine Vaz Santos
e022006
The mathematics curriculum of the school learning management program
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667894
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667894
Kátia Sebastiana Carvalho dos Santos Farias
e022007
Compendiums of school arithmetic in the theoretical corpus of educational sciences
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667859
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667859
Denise Medina Franca, Edilene Simões Costa dos Santos
e022008
Logical blocks in times of the modern mathematics movement (1960-1980)
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667882
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667882
Luiz Henrique Ferras Pereira, Luís Gabriel Favaretto Matté, Paola do Prado
e022009
Mathematics in the formation of primary school teachers in the complementary school of Passo Fundo - RS
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667872
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667872
Andréa Morais de Menezes, Marcelo Bezerra de Morais
e022010
Teacher training and teaching of mathematics: a history of the Pedagogy course of the FE/UERN
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667891
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667891
Rui Pedro Campos Bento Barros Candeias, Maria Cecília Soares de Morais Monteiro, Mária Cristina Ribeiro Correia de Almeida
e022011
Rational numbers in primary school in Portugal (1930-1974)
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667892
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667892
Thaís Santana Araújo dos Santos, Maria de Lourdes Haywanon Santos Araújo
e022012
Ethnic-racial relations in the curriculum of licentiate degree courses in mathematics of Bahia institutions
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667622
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667622
Deise Aparecida Peralta
e022013
Nísia Floresta: a voice for the recognition of women in the history of the curriculum
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667895
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667895
Mariana Lima Vilela, Filipe Santos Fernandes
e022014
The bachelor of mathematics for teaching curricula at UFMG: professional knowledge in a story of the supervised curricular internship courses (1971 - 1987)
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667618
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667618
Hairley Figueira Mesquita, Moysés Gonçalves Siqueira Filho
e022015
The absence of the algebra rubric in the prescription of official regulations for primary education in Espírito Santo (1854 – 1927)
https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667877
PORTUGUÊS (Português (Brasil)) INGLÊS (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.20396/zet.v30i00.8667877